Namnbyte

Har funderat på att byta namn till Lotta-Li (Charlotta Linnea. Funderar på om jag bara ska lägga till det som mellannamn och använda mig av det som tilltalsnamn eller om jag verkligen ska ändra tilltalsnamn till det oficiellt. Har hur som helst alltid älskat namnet Li och jag tycker att det blir rätt häftigt efter som Lotta-Li blir en sammandragning av mina två namn. Jag har dock tänkt behålla de andra två, så jag lägger egentligen bara till ett namn och (kanske) ändrar det till tilltalsnamn. Jag tycker inte att det är något fel på namnet Charlotta, jag tycker bara att när man har en möjlighet att själv bestämma vad man ska heta istället för att hela livet kallas vad någon annan valt att kalla en så är det väl inget fel att utnyttja den möjligheten?
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Lotte

Börja med att kalla dig själv för det och be de i din närhet att kalla dig Lotta-Li (vilket iofs är ett gulligt namn) och se om du trivs med det. Att byta är en procedur som kräver sitt... Vet inte om du vet men min man har ju gjort det. Inte helt enkelt att byta tillbaka om man ångrar sig. Och ett namn ska man leva med hela sitt liv.



Kram

Lotte (som nöjer sig med att kallas för det) :)

2009-08-10 @ 20:43:58
URL: http://lottebloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0